Powstaje symulator cosplayera!

Powstaje symulator cosplayera!

Na kanale Wi Cosplay pojawiła się nowa seria filmów, zatytułowana Devlog, w której Wojti ogłosił, że pracuje nad grą Cosplay Sim. Będzie to symulator cosplayera, w którym będziemy tworzyć stroje, a później w nich występować na konkursach cosplay. Brzmi ciekawie, prawda? Posłuchaj, co Wojti z Wi Cosplay zdradził o nadchodzącym symulatorze cosplayera w pierwszym odcinku Devlog.

Co wiemy o Cosplay Sim?

Wojti opisał nam swój pomysł na grę, więc podsumujmy, czego możemy się spodziewać po symulatorze cosplayera - Cosplay Sim.

Głównym celem będzie uczestnictwo w międzynarodowym konkursie cosplay, ale żeby wziąć w nim udział, będziemy musieli przebyć długą drogę od początkującego cosplayera do prawdziwego wygi w cosplayowym hobby. W grze, wcielając się w cosplayera, będziemy rozwijać jego umiejętności, wykonywać stroje, robić zakupy, pracować i czerpać inspiracje, oddając się różnym rozrywkom, a na wszystko będziemy musieli poświęcić czas. Jak w prawdziwym życiu. 

Mechaniki, które mają pojawić się w grze:

  • Tworzenie kostiumów, czyli system craftingu, w którym będziemy wykonywać stroje. Obecnie możemy spekulować, jak będzie on wyglądał, ale jako swoje inspiracje Wojti podał Skyrim, Fallout 4, Satisfactory oraz Minecraft. Jak myślisz, jak będzie się tworzyć elementy kostiumów w Cosplay Sim? Ja bym chciał, by w tej mechanice pojawiły się mini gierki, bo wtedy jakość stroju mogłaby zależeć od tego, jak nam pójdzie w mini grze. 
  • Szukanie postaci, czyli system inspiracji. Oddając się różnym rozrywkom, takim jak oglądanie filmów i seriali, granie w gry, czytanie komiksów czy przeglądanie memów w internecie, będziemy poznawać nowe postaci, których cosplaye później będziemy mogli wykonać. Postacie będą miały różny stopień zaawansowania i nie zawsze nasz wirtualny cosplayer będzie miał odpowiedni zestaw umiejętności, aby wykonać dany strój. Dlatego będziemy musieli go rozwijać.
  • Drzewko umiejętności, czyli system rozwoju. W grze pojawi się mechanika zdobywania doświadczenia na kilka różnych sposobów. Na przykład poprzez wykonywanie cosplayów, oglądanie tutoriali czy zbieranie wykrojów, a zdobyte doświadczenie będziemy mogli wydać na zakup konkretnych umiejętności. 
  • Zakupy, czyli mechanika zdobywania odpowiednich materiałów i narzędzi. Autor przewiduje dwie drogi zakupu niezbędnego wyposażenia cosplayera. Przez internet oraz stacjonarnie. Wybór drogi zakupu będzie wpływać na to, jak szybko znajdą się u nas materiały potrzebne do wytwarzania elementów cosplayu.
  • Ograniczenia, czyli system czasu, potrzeb i pieniędzy. W grze, jak w prawdziwym życiu, pojawi się czas, który będzie nas gonił. Będziemy musieli zaspokajać swoje potrzeby i zarabiać pieniądze, aby móc pracować nad strojami. Czas będzie kluczowym elementem w grze, gdyż dzięki niemu będziemy mogli wykonywać akcje. Każde nasze działanie w grze będzie wymagało poświęcenia określonej ilości czasu, a konkurs cosplay coraz bliżej. 

Cosplay Sim na papierze wygląda niezwykle interesująco i zapowiada się, że może powstać ciekawy tytuł symulujący życie cosplayera. Niestety, na grę przyjdzie nam jeszcze poczekać. Projekt jest we wczesnej fazie produkcji i do jego zakończenia jeszcze daleka droga, ale trzymam kciuki, żeby Wojtiemu udało się doprowadzić go do końca. 

Będę śledził rozwój Cosplay Sim i mam nadzieję, że Ty razem ze mną. Nie mogę się już doczekać kolejnego odcinka Devloga, w którym Wojti pokaże, co mu się udało już przygotować w ramach pracy nad grą.

Źródło: link.
Źródło obrazka wyróżniającego: link.